Jaką wartość powinno dostarczać PMO?

Akronimy można tłumaczyć dosłownie lub z przymrużeniem oka. Wyrazić w ten sposób można związane z nimi uczucia bądź przekonania. O ile zmiana SOP (org. ang. Start Of Production) na Start Of Panic, ma wydźwięk żartobliwy, o tyle tłumaczenie PMO (org. ang. Project Management Office) jako Pissed Me Off* (w wolnym tłumaczeniu Wkurza Mnie To) nie jest tym, czym ktokolwiek z Biura Zarządzania Projektami chciałby być kojarzony. W moim artykule można znaleźć wiele przydatnych wskazówek o tym, jak nie wkurzać ludzi poprzez dostarczanie wartości biznesowej.

Z przeprowadzonych badań w 2022 r., przez PMI i PwC wynika, że 63% organizacji posiadających PMO rzeczywiście angażują PMO do opracowywania wskaźników swojego sukcesu. Najbardziej rozwinięte organizacje, z najlepszymi wynikami, które posiadają u siebie 10% najlepszych PMO zdecydowanie lepiej udoskonalają kwestie pomiarów, angażując większą liczbę interesariuszy, w tym klientów, konsultantów i zewnętrznych interesariuszy, aby upewnić się, że metryki koncentrują się na wynikach, które naprawdę mają znaczenie.
Źródło: Measuring What Matters, 2022 r.

Jeżeli interesuje Cię to w jak dzisiejszym dynamicznym świecie definiujemy na nowo rolę PMO i jak powinny biura projektów dostarczać odpowiednią wartość, to zapraszam Cię do lektury mojego debiutu na łamach najnowszego wydania kwartalnika Strefa PMI.